Auti Sabrina, treft voorbereiding..... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Sabrina Westerlaak - WaarBenJij.nu Auti Sabrina, treft voorbereiding..... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Sabrina Westerlaak - WaarBenJij.nu

Auti Sabrina, treft voorbereiding.....

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

14 Januari 2018 | Nederland, Amersfoort

Over 37 dagen begint mijn avontuur(tje).... Nu 13 dagen na mijn boeking verder, sexy thermo ondergoed rijker (zit best comfortabel), hoop geld armer en in het bezit van een groepsapp met dagelijks appjes.

De afgelopen dagen heb ik van alles gekocht, dus ik ben zeker niet alleen op jacht geweest voor sexy ondergoed hoor;). Denk ook aan nieuwe handschoenen (thank god voor de sale), ski broek, ski jas (die ik had zaten niet meer mooi), truien, aanvullende reisverzekering en dingen waarvan ik nog nooit had gehoord (neopreen/fleece gezichtsmasker???) om jezelf warm te houden. Ja, ik weet dat je dit woord gaat Googlen, ik raad iedereen aan die met mij reist om dit niet in je handbagage mee te nemen het vliegtuig in. Ik wil deze reis namelijk graag maken hahaha!!

Langzaam aan wordt mijn 'vakantie-to-do-list' steeds kleiner, wie mij kent weet dat ik to-do-lijstjes het liefst zo snel mogelijk afwerk want van een lange lijst word ik mega onrustig (lichtelijk autistisch noemen ze me ook wel). Mijn koffer staat dus al klaar (ook ietwat te goed voorbereid willen zijn en wat ook best onder de noemer autisme zou kunnen vallen..... maar ik vind perfectionistisch een wat aangenamere bewoording) en heb me redelijk goed ingelezen. Even een gek feitje: het is daar ongeveer maar 4 uur op een dag licht..... wauw.... en daar gaat dan iemand heen die jaarlijks last heeft van een winterdipje.

Sinds een week kan ik inloggen op mijn reizigers account. Daar kun je ervoor kiezen om je telefoonnummer in te voeren en op voorhand contact met elkaar te zoeken. En daar is de autist weer: Sabrina maakte direct een gezamenlijke groepsapp aan en nam dit op zich..... (goed.... ik verander dus echt nooit). Dit houdt in dat Sabrina dus dagelijks checkt of er alweer nieuwe nummers zijn toegevoegd. Want we zijn nu totaal met 14 personen, waarvan we van 5 personen nog geen telefoonnummer hebben. In ieder geval is de groep nu al heel erg gezellig. Tot een paar dagen terug waren we nog maar met zijn zessen maar ineens kwamen er heel veel aanmeldingen binnen. Ik ben heel blij dat ik voor deze organisatie heb gekozen want hiermee voorkom ik dat ik met gepensioneerde 67+ers op vakantie ga, die honderduit over de eerste stapjes of woordjes van hun (klein)kinderen vertellen.... Best gezellig hoor maar mijn interesse gebied ligt toch echt ergens anders (dit was ook altijd mijn grootste ergernis tijdens lunchpauzes met mijn collega's op mijn stageplekken). De groep lijkt vooral heel sportief te zijn, iedereen beoefend een sport en is daar fanatiek in.

Op woensdag 21 februari ontmoeten we elkaar dan ook live op Schiphol bij een verzamelpunt. We vliegen met een groepsticket. Hierdoor zitten we dus ook allemaal bij elkaar in het vliegtuig. Op basis van je vliegreis en het contact dat je daar maakt, kun je een keuze maken met wie je op één kamer wilt..... ja, ja... tweepersoonskamers! Je kon je er ook voor kiezen om 200 eu bij te betalen en daarmee te verblijven in een éénpersoonskamer.... Dan ben je wel echt een kluizenaar toch? (oppassen wat je schrijft Sabrina, misschien doet dit één van je reisgenoten wel en leest hij/zij achteraf je blog -.-). Maar wie betaald er nou 200 eu als je met mij op één kamer kunt liggen? (hahaha, ik ga nog het hardst stuk om deze grap geloof ik, zo zelfverzekerd ben ik helemaal niet).

Wat praktische informatie en een paklijst heb ik inmiddels ook ontvangen (en uiteraard letter voor letter goed doorgelezen... autist). Het meeste heb ik al in mijn bezit (autist) en een bijkomend voordeel is toch wel dat mijn ruimbagage wel inclusief is. Eerder leek het erop dat je dit zelf nog moest bijboeken (zo, we besparen weer wat SEK: zweedse kronen). 8 kilo handbagage en 23 kilo ruimbagage, moet lukken. Naast dit voordeel stond er in deze brief ook een klein minpuntje, ik citeer maar weer even: "Alcohol is in Zweeds Lapland erg duur. Voor een biertje betaal je al snel 6 tot 8 euro". En zoals vrouwen dit altijd mooi kunnen beredeneren: "ik bespaar geld op mijn ruimbagage dus dan kan ik dat gebruiken voor deze drankjes".... NEE!!! domme dozen, je bespaart niks, je geeft het dan gewoon alsnog uit.... "er was 25% korting op dit jurkje van 80 euro, ja dan kon ik hem toch niet laten hangen of wel? ik bespaar zo gewoon 20 euro'.... wat een fucking onzin, je geeft gewoon 60 euro uit!!! Heb ik nu iets te veel testosteron in mijn lichaam of valt dit ook onder autistische gedachtegangen?

Daarnaast werd in de brief bekend gemaakt dat Olivier onze reisleider is. Eén van mijn medereizigers heeft hem al eens eerder als gids gehad toen zij via dezelfde organisatie een reis naar Ierland had. Zij typeerde Olivier vooral als gezellig... dan moet het goed komen lijkt mij. Tot slot werd in de brief het hotel bekend gemaakt. Na even Googlen (autist), ben ik enthousiast. een ECO hotel, midden in de natuur, je hoort volgens de website niets anders dan de (ijzige koude) wind en het water dat door het beekje (hoe kan dat als het mega vriest???) langs het hotel loopt. Met een beetje geluk zie je zelfs een Eland vanuit je slaapkamer raam.

Wat we allemaal gaan doen? wat betreft excursies enzo, dat weet ik ook allemaal al (uiteraard., aut... ach laat ook maar) maar dat deel ik in mijn volgende blog.... houdt het een beetje spannend? nee gelul, dan heb ik gewoon nog iets om de volgende keer over te typen.

Tot zo ver, auti Sabrina weer

- xxx-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabrina

Traveling, it leaves you speechless, then turns you into a storyteller!

Actief sinds 02 Jan. 2018
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 7068

Voorgaande reizen:

21 Februari 2018 - 01 Maart 2018

Lapland

17 September 2017 - 21 September 2017

Moskou

17 Juli 2016 - 11 September 2016

Indonesië

Landen bezocht: