Nog 1 dag.... ready to go!!!! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Sabrina Westerlaak - WaarBenJij.nu Nog 1 dag.... ready to go!!!! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Sabrina Westerlaak - WaarBenJij.nu

Nog 1 dag.... ready to go!!!!

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

20 Februari 2018 | Nederland, Amersfoort

Dinsdagochtend, ik word wakker. Veeeeel te vroeg want dat heeft Sabrina altijd wanneer ze iets spannend vindt. Stom, nu kan ik nog uitslapen. Aankomende nacht gaat mijn wekker namelijk al heel vroeg. Het eerste wat ik me besefte toen ik mijn ogen opende: het is morgen al!!!!!

Morgen begint de reis waar ik al die tijd naar uit heb gekeken. Vooral omdat ik “alleen” ga. Helemaal teruggeworpen worden op mezelf, niets kunnen overleggen of vragen, zelf keuzes maken en alles zelf moeten uitzoeken. Het fijne lijkt me om daar gewoon Sabrina te zijn. Dat mensen me zien zoals ik (nu) ben. Ze alleen een mening kunnen vormen over dat wat ze zien en dat wat ik vertel. Over dat wat ik bepaal te vertellen. Iedereen neemt een geschiedenis met zich mee maar daar kent niemand deze. Je bepaald zelf in hoeverre je die wilt delen. Ook ik zal alleen een mening kunnen vormen op basis van wat ik van iemand zie en van iemand hoor. En echt, dat lijkt me zo heerlijk. Gewoon mezelf zijn en vanuit die basis mensen ontmoeten en leren kennen.

Vanuit die basis weer een stukje van de wereld mogen zien. Soms vraag ik me af waar deze sterke behoefte en interesse om de hele wereld te zien vandaan komt. Ik ben best gehecht aan mijn eigen plekje en veilige haven. Maar toch, hoe gehecht ik daar ook aan ben, ik kan heel goed zonder. De nieuwsgierigheid naar wat er allemaal nog meer is (buiten mijn huis, buiten Amersfoort maar vooral buiten Nederland en buiten Europa), is veel groter en sterker. Maar waarom?

Ik wil zoveel mogelijk landen en culturen zien, me daaraan aan passen en mensen steeds weer ontmoeten omdat mensen (met hun verhaal) me ontzettend intrigeren. Beperkt leven is zo zonde wanneer je weet dat er eigenlijk nog zoveel meer is. We houden ons allemaal bezig met wanneer Chantal Jansen gaat bevallen en wanneer André Hazes junior weer een nieuwe post plaatst op instagram (knappe man trouwens, volg ik graag hoor). We beperken onszelf. Zien niet meer wat er nog meer is en om ons heen gebeurt. Terwijl iedereen zich bezig houdt met social media en met wat die collega wel niet denkt, de buurman wel niet heeft gezegd en je vriendin wel niet doet..... doet de natuur veel mooiere dingen en niemand die het ziet. Zo creëert de natuur op mijn reis het noorderlicht en niemand die zich daar dagelijks mee bezig houdt. Dat heeft echt meer mijn interesse dan de bevalling van Chantal Jansen. Maar ook in Nederland doet de natuur meer dan je nu ziet....

Afgelopen twee nachten heb ik een melding gekregen (van een app daarvoor) dat het noorderlicht zichtbaar was op de plek waar ik heen ga. Heel bijzonder. Maar ik ben nog in Nederland (!!!!! shit) dus ik hoop heel erg dat aankomende week dit nog zo is. De weerberichten zien er in ieder geval goed uit.

Verder wordt er in de groepsapp steeds meer gepraat en overlegd. De gekste vragen komen naar voren. Ook van mij hoor haha. Nu willen jullie voorbeelden maar ik ga mezelf niet voor gek zetten hoor.... nee ik doe het niet..... echt niet!!!
De grootste onderwerpen zijn toch wel welke spelletjes en welk drank er mee wordt genomen. Tsja met -35 moet je je toch op een of andere manier warm houden toch? In ieder geval is iedereen is bijna zo ver. Ook ik. Vandaag pak ik mijn laatste spulletjes in voor mijn koffer en dan ben ook ik ready to go!!!

-xxx-

  • 20 Februari 2018 - 10:21

    Mitch:

    Nu word het wel heel spannend allemaal het komt zo dichtbij. De laatste dingetjes inpakken vandaag dat komt helemaal goed. Ik ben beniewd naar al je verhalen en foto’s als je terug bent ik wens je heel veel plezier en zie je snel mop

  • 20 Februari 2018 - 15:44

    Samantha :

    Ben zo ontzettend benieuwd hoe het daar is en naar al je verhalen. Hoop zo dat jij wel het noorderlicht gaat zien. Nog een paar uurtjes aftellen mop.

  • 21 Februari 2018 - 07:30

    Natasja :

    Ja het is zover mop, geniet ervan en maak mooie herinneringen. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabrina

Traveling, it leaves you speechless, then turns you into a storyteller!

Actief sinds 02 Jan. 2018
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 7066

Voorgaande reizen:

21 Februari 2018 - 01 Maart 2018

Lapland

17 September 2017 - 21 September 2017

Moskou

17 Juli 2016 - 11 September 2016

Indonesië

Landen bezocht: