Lapland nadert en het leven is een rollercoaster - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Sabrina Westerlaak - WaarBenJij.nu Lapland nadert en het leven is een rollercoaster - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Sabrina Westerlaak - WaarBenJij.nu

Lapland nadert en het leven is een rollercoaster

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

11 Februari 2018 | Nederland, Amersfoort

Hej läsare (oftewel; hallo lezers),

Over 9 dagen verzamelen we op Schiphol... ja 9 dagen.... Het komt nu wel echt dichtbij. Nog net zoveel dagen als dat ik wegga. Nog steeds staat mijn koffer klaar om ingepakt te worden. Nu echter met een hele bult aan spullen er omheen. Elke keer kom ik weer iets tegen waarvan ik denk 'o ja dat moet ook nog mee, laat ik het erbij leggen voordat ik het vergeet' (yeah right). Dat wordt dan vervolgens gedeponeerd naast, op, in of zelfs onder mijn koffer. Wat voor mij een gestructureerde berg is.

Maar even, een normaal mens zou zich nu rustig voorbereiden op zijn of haar reis. Een 'normaal mens'. Dat houdt in, Sabrina dus niet. Want mijn leven is net een soapserie. 1 Januari besloot ik abrupt, zonder na te denken en te overwegen deze reis te boeken. Verstandig? ik had geen idee, nog steeds niet, ik denk dat je dat achteraf pas kan beoordelen. Tot op de dag van vandaag nog geen seconde spijt gaat. uhmmm.. oké, misschien toch wel enkele secondes. Namelijk de secondes nadat ik op 20 februari halsoverkop ontslag nam op mijn werk. Wat een top timing Sabrina.... Dat goede voornemen om meer te doen wat IK wil, neem ik misschien iets te serieus. Af en toe overwegen en wikken en wegen zou misschien toch geen kwaad kunnen. Ontslag nemen betekend geen inkomen meer en dat net nadat ik een dure reis had geboekt. TOP! Dit waren de enkele secondes van twijfel. Menig mens die vind dit geen actie voor (auti) Sabrina. Goed, al met al ben ik wel trots op mezelf dat ik deze stap heb gemaakt want ik kwam voor mezelf op! Iets waar ik hard aan heb moeten werken en me nu dus steeds beter afgaat.

Vervolgens vond ik het daarom tijd om maar eens te gaan solliciteren in mijn vakgebied. Afgelopen zomer afgestudeerd als SPH'er en na een halfjaar in de horeca gewerkt te hebben en daarnaast ook aan mezelf vond ik dit een mooi moment om de hulpverlener uit te gaan hangen. EN daarbij kwam natuurlijk dat ik een inkomen nodig had.

Ik gooide er een brief uit, werd drie uur later gebeld. Kon die maandag erop op gesprek komen en de gehele dag na het gesprek + de dinsdag meelopen. Spannend! Er waren veel kandidaten dus veel geloof had ik er niet in. Daarbij was dit ook pas mijn eerste gesprek en derde verstuurde motivatiebrief. En toen, werd ik eergister gebeld; AANGENOMEN!!!! soort zoekt soort want ik ben nu persoonlijk begeleider van jongeren en jongvolwassenen met autisme (jup....) en complexe gedragsproblematieken. 4 dagen na mijn terugkomst van Lapland begin ik al! Wat een vooruitzicht. Vervolgens gister (met een flinke, echt flinke kater) een auto gekocht! Een auto!!!!!! Ik heb hem nodig voor mijn nieuwe werk, maar wie had dat kunnen denken.

Alles gaat ineens zo snel. Lapland gaat bijna aan me voorbij. Ik besef me totaal niet dat ik over 9 dagen in het vliegtuig zit. Ik ben met honderd dingen tegelijk bezig maar voor het eerst na lange... lange tijd zijn dit allemaal leuke dingen! Het leven lijkt me weer een beetje toe te lachen. Ik heb overal zo hard voor geknokt en vind stiekem wel dat ik het verdien (is dat raar om te zeggen?).

Goed, mijn sexy gezichtsmasker heb ik inmiddels ook binnen en de groepsapp wordt steeds gezelliger. Iedereen kijkt ernaar uit en je leert elkaar toch al een klein beetje beter kennen op deze manier. Hoewel ik moet zeggen dat ook die gesprekken op het moment vaak langs me heen gaan en ik echt nog niet weet welk gezicht bij wie hoort.... Ook krijg ik de laatste tijd steeds meer de vraag wat ik nou precies in Lapland ga doen, dus laat ik daar nu eens even de tijd voor nemen. Hieronder de excursies die ik in ieder geval ga doen:

- 5 uur durende wandeltocht op sneeuwschoenen met een outdoor lunch
- 3 uur durende tocht op een sneeuwscooter met onderweg ijsvissen.
- op sami ski's een tocht maken. Met onderweg ook weer een outdoor lunch die we samen bereiden.
- 3 uur durende husky-tocht.
- dagje skiën.
- bezoek aan het Sami dorp

Laat je weer een leuke reacties achter? Hier word ik toch altijd wel een beetje blij van! Tot de volgende blog!

- xxx- Sabrina

  • 11 Februari 2018 - 13:47

    Yvonne Van Westerlaak:

    Hey meis, weer een leuk verslag heel plezierig om te lezen. Je leventje is op dit moment inderdaad een rollercoaster.Concentreer je nu maar op Lapland met leuke en gezellige mensen. Geniet van de voorpret en straks ook van je reis. En blijf vooral in deze positieve spiraal. xx

  • 11 Februari 2018 - 14:59

    Mitch:

    Hoi sabrin, het komt nu wel heel dichtbij allemaal. Ik ben blij voor je dag je een baantje hebt gevonden en een hele dikke auto hebt gekocht. Ik wens je heel veel plezier in lapland en ik zal dagelijks je blog lezen ik ben benieuwd wat je allemaal meemaakt. Ik zie je wel weer na je vakantie als je weer iets meer tijd heb. Heel veel plezier gr mitch xx

  • 11 Februari 2018 - 18:24

    Natasja :

    Leuk om te lezen Sabrina, alles gaat stapje voor stapje.
    Nu richten op het mooie Lapland.
    En lees graag je ervaring mee. Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabrina

Traveling, it leaves you speechless, then turns you into a storyteller!

Actief sinds 02 Jan. 2018
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 7078

Voorgaande reizen:

21 Februari 2018 - 01 Maart 2018

Lapland

17 September 2017 - 21 September 2017

Moskou

17 Juli 2016 - 11 September 2016

Indonesië

Landen bezocht: